ملاره

پاسخ پرسش‌هایی که برام پیش اومده

پاسخ پرسش‌هایی که برام پیش اومده

ملاره
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

فرق یوزپلنگ با پلنگ چیست؟

چهارشنبه - ۲۸ اسفند ۹۲ - ۲۲:۳۹

1. خال‌های بدن یوزپلنگ گرد و تو پر هستند اما خال‌های بدن پلنگ دو رنگ و دایره ای شکل نیستند.
2. یوزپلنگ دارای اندام باریک، پاهای لاغر و بلند، قفسه سینه‌ای کم پهنا ولی عمیق و جمجمه‌ای کوچک، ظریف و گرد و گوش‌هایی کوچک است ولی پلنگ اندامی درشت‌تر پاهایی کوتاه، بدنی کشیده و جمجمه‌ای و گوش های بزرگ و پوزه‌ای کشیده دارد.
3. یوزپلنگ دارای نواری سیاه رنگ است که از زیر چشم او تا پوزه‌اش کشیده شده که به اصطلاح به آن خط اشک گویند اما پلنگ دارای خط اشک نیست.
4. جثه پلنگ بزرگ‌تر از یوز است و از لحاظ قدرت جنگیدن نیز پلنگ بسیار تواناتر از یوزپلنگ است.
5. یوزها قادر اند در عرض 3 ثانیه سرعت خود را به 96 کیلومتر بر ساعت برسانند، و قادر اند تا 110 کیلومتر بر ساعت بدوند و این سرعت را تا حدودا 10 ثانیه حفظ کنند اما سرعت نهایی پلنگ‌ها حدود 58 کیلومتر در ساعت است.

دوستانی که ترجمه انگلیسی این مطلب رو میخوان اینجا کلیک کنن.

فرق یوزپلنگ با پلنگ

یوزپلنگ

یوزپلنگ

پلنگ

پلنگ


منابع: + + +

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۸ ۷۲۸۳۴ نمایش

نظرات (۴۴)

عالی بود عزیزم ❤

پاسخ:
خیلی ممنون

عالی بود من تحقیق برای مدرسه ام داشتم از سایت بینظیرتان استفاده کردم و تحقیقم قبول شد❤️❤️

پاسخ:
خدا رو شکر
ممنون از حضور شما

خیلی عالی بود ممنونم 

پاسخ:
خواهش می‌کنم، ممنون از حضور شما

خوب بود بد بود😐

پاسخ:
زحمتت شد کامنت نوشتی، خسته نباشی 😄

۷سلام.مطلب عالی بود مختصر ولی عالی💯💯💯 ولی من نفهمیدم که پلنگ با ابُهَت تره یا یوز پلنگ با اوباهت تره ممنون از مطلب عالی و بی نظیر شما و اگه جواب بدید هم ممنون

پاسخ:
سلام
ممنون از حضور شما
کاش لطف می‌کردین ایمیلتون رو وارد می‌کردین
بستگی داره ابهت رو به چی ببینین، برای من به شخصه یوز پلنگ با ابهت تره چون سریعه، اما برای کسی دیگه پلنگ، چون میتونه از درخت بالا بره، حالا این یه مثال بود
۰۸ دی ۹۹ ، ۱۰:۳۰ یاسین ضیاء شفیق

خوبه اما یوزپلنگ بزرگتر از پلنگه فکر کنم بخاتر اینکه یوزپلنگ لاغر تر از پلنگه اما یوزپلنگ قوی تر و لاغر تر و بزرگتر از پلنگه اما یوزپلنگ سنگین تر از پلنگه و طول و ارتفاع یوزپلنگ بلن تر از پلنگه پس یوزپلنگ جثه بیشتری داره

پاسخ:
ماشاءالله چقدر پلنگ یوزپلنگ نوشتی :|
یوز پلنگ لاغر و فرز و بلنده، پلنگ کوتاه‌تر و کند‌تر و قوی‌تر

بسیار عالی

پاسخ:
ممنونم

جالب بود

پاسخ:
ممنونم

خیلی عالی بودددددددددد..

متشکرممم.. ...

پاسخ:
خواهش می‌کنم
خوش اومدین

عالی بود مرسی

پاسخ:
خواهش ...
خوش اومدین
خیلی خوب بود
ممنون.....
پاسخ:
خواهش می‌کنم، ممنون از حضورتون
بسیار مفید و جالب بود،
ممنون از مطالبتون و همچنین عکسهای گویا و واضح. . 
پاسخ:
خواهش می‌کنم، خوش اومدین
مطمۓن هستید تا 80کیلومتر میتونه سرعتشو حفظ کنه؟؟؟؟؟
ولی تا جایی که من اطلاع دارم تا 100 متر میتونه سرعتشو حفظ کنه تصیح بفرمایید لطفا 
پاسخ:
من قبلا تو یه مستندی که از شبکه چهار پخش شده بود شنیدم
اما حق با شماست، جستجو کردم و دیدم که تا ۱۰ ثانیه حداکثر می‌تونن با سرعت بالا بدوند، بعد از اون چون دمای بدن بالا میره و ضربان قلب هم محدودیت داره، خود یوزپلنگ میفهمه که باید سرعتش رو کم کنه
ممنون از تذکر
متشکرم مطلب خوبی بود
پاسخ:
ممنون از شما
عالی بود خیلیییی ممنون.مطالب بیشتری هم بگذارید
پاسخ:
اگه وقت کنم حتما، ممنون از شما
عالی

پاسخ:
متشکرم
سلام ببخشید کی انگلیسیشو میزارین؟
پاسخ:
به زودی
خیلی خوب بود ولی کاش به انگلیسا بود ... 
پاسخ:
فرصت کنم به انگلیسی هم ترجمه‌ش می‌کنم
ممنون از شما
۲۹ تیر ۹۷ ، ۰۰:۰۶ طرفدار محیط زیست
مرسی آقای محمدی
دمت گرم
پاسخ:
خواهش میکنم
عالی بود
پاسخ:
ممنون از حضورت
۱۶ مهر ۹۶ ، ۱۸:۰۹ ششقاااییق
عااااللللیییییییییی دستتت مررسیییی😝😘
عالی عالی استاد    ولی کاش انگلیسی بود
۱۱ مهر ۹۶ ، ۲۲:۰۶ خخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ.....


دوستتان دارم استاد
خوب بود ولی به دردم نخورد من انگلیسی شو میخواستم
پاسخ:
توی Google Translate ترجمه‌ش می‌کردین
چندسالته؟?؟؟؟؟؟؟ عچچچچچچچققققم😝😜😂

پاسخ:
26
ایششششششششششششش
خیلی خوب بود
متشکریم
 از ترکیب ببر نر و ماده شیر حیوان دراگون متولد شد ایا این نمونه ترکیب در طبیعت اتفاق می افتد؟
پاسخ:
خواهش میکتم
نمی‌دونم، من که تا حالا ندیدم، فکر نکنم به طور طبیعی اتفاق بیفته چون تمایلی به هم ندارن
ممنون واقعا برام سوال بود 
عععععععععععاااااااااااااااااالللللللللللللللیییییییییییییییییی
پاسخ:
فدات
عالی بود.فقط اگ اشتباه نکنم ناخن های یوزپلنگ مشابه سگ سانان هس یعنی بدون غلاف هس در صورتی ک پلنگ و سایر گربه سانان غلاف دار هستند.
ممنون از شما
پاسخ:
ممنون، نمی‌دونم اطلاعی ندارم، شاید همینطور که شما می‌گید باشه، ممنون از حضورتون
تحقیقم راه افتاد مرسی
پاسخ:
خدا رو شکر
Likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
افرین حال کردم
پاسخ:
مخلصیم
خوب بود ممنون
تحقیقمو راه انداخت.مرسی ازتون
خوب

۱۷ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۱۶ مهدی علی اصغری
ممنوع عالی بود
عالی بود
مرسی عالی بود  .
پاسخ:
خواهش میکنم، ممنون از حضور شما
مطلب بسیار مفیدی بود متشکرم
پاسخ:
خواهش می کنم
خوب بود با این قیافت
پاسخ:
تو خوبی
ممنون عالی بود
پاسخ:
خواهش میکنم
چه جالب و مفید؛ ممنون
پاسخ:
خواهش میکنم
۱۳ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۴ محسن عروجی
پاسخ:
ممنون از حضور شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی